REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy Profesus dr Aleksandra Lato. Szkoła Liderów dla Dzieci i Młodzieży, dostępny pod adresem www.profesus.pl, prowadzony jest przez Aleksandrę Lato prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Profesus dr Aleksandra Lato. Szkoła Liderów dla Dzieci i Młodzieży. Siedziba firmy znajduje się w Lublinie 20-820 Lublin przy ul. Czarnieckiego 4. Jesteśmy zarejestrowani pod numerem NIP: 7122673643, REGON: 061629093, dalej również jako: Profesus.
Słowniczek:
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność́ prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonująca zakupów.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. t.j. z 2021 r., poz. 1509).
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający za Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością̨ gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny).
Konto klienta – konto Klienta pozwalające na korzystanie ze Sklepu internetowego.
Koszyk – funkcjonalność́ Sklepu Internetowego umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta produktów do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych zamówienia takich jak: liczba produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności.
Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pomocą poczty elektronicznej e – mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom otrzymywanie cyklicznych treści, zawierających informacje o produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
PDF – (skrót od Portable Document Format – przenośny format dokumentu) format pliku o tej samej nazwie, opracowany przez firmę̨ Adobe Systems.
Podmiot realizujący płatność́ – zewnętrzny w stosunku do Profesus podmiot pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą̨ przelewu bankowego lub płatności kartą płatniczą
Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma (w tym w formie wyłącznie elektronicznej) będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
Sklep internetowy – prowadzony przez dr Aleksandrę Lato sklep internetowy, dostępny pod domeną internetową profesus.pl.
Sprzedawca (Usługodawca) – dr Aleksandra Lato, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Profesus dr Aleksandra Lato. Szkoła Liderów dla Dzieci i Młodzieży. Siedziba firmy znajduje się w Lublinie 20-820 Lublin przy ul. Czarnieckiego 4. Profesus jest zarejestrowany pod numerem NIP: 7122673643, REGON: 061629093, e – mail: [email protected], tel.500 002 093.
Strona produktowa – strona w Sklepie Internetowym, na której przedstawione są̨ informacje na temat produktu.
Umowa sprzedaży – umowa zawierana albo zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem mająca na celu przeniesienie własności produktu dostępnego w Sklepie internetowym ze Sprzedawcy na Klienta, w tym umowa zawierana na odległość, stosownie do postanowień ustawy o prawach konsumenta.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną (na odległość) przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. t.j. z 2020 r., poz. 287).
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa:
- zasady rejestracji w Sklepie Internetowym;
- zasady korzystania ze Sklepu Internetowego;
- warunki składania zamówień́ na produkty oferowane przez Profesus i dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży takich produktów;
- uprawnienia Klienta do rezygnacji z zamówienia i odstąpienia od umowy;
- zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Do przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego Profesus, w tym przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym rejestracji w Sklepie Internetowym, a także składania zamówień́ na produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- W ramach korzystania ze Sklepu Internetowego zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje. Klient zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się̨ od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć́ na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego Profesus, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość́ Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne.
- Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem, w tym rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach internetowych Sklepu Internetowego jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej lub promocyjnej.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga rejestracji. Składanie zamówień́ przez Klienta na produkty znajdujące się̨ w asortymencie Sklepu Internetowego możliwe jest po zarejestrowaniu się̨ zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu lub po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez dokonywania rejestracji.
- Rozliczenia transakcji on-line przeprowadzane są̨ za pośrednictwem Tpay – operatora płatności online. Usługi te świadczy Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu (61-894), plac Andersa 3, 17 piętro, zgodnie z regulaminami usług dostępnymi pod adresem: https://tpay.com/dla-biznesu/do-pobrania
REJESTRACJA
- Rejestracja w Sklepie Internetowym umożliwia Klientowi:
- wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych, w tym adresów dostawy; składanie zamówień́ z wykorzystaniem wprowadzonych przez Klienta danych; tworzenie listy zakupów;
- przeglądanie historii zamówień́;
- zamówienie i rezygnację z zamówienia newsletteru;
- dokonywania płatności za zamówienia przy odbiorze;
- korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych zarejestrowanym Klientom.
- W celu rejestracji w Sklepie Internetowym (założenia konta Klienta) należy wypełnić́ on – line lub formularz rejestracyjny, podając imię̨ i nazwisko lub nick (pseudonim), adres e-mail oraz hasło, a także zapoznać́ się̨ z postanowieniami niniejszego regulaminu.
- Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Klienta, Profesus, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, przesyła potwierdzenie dokonania rejestracji. Z tą chwilą proces rejestracji zostaje zakończony.
- Rejestracja w Sklepie Internetowym, jak również̇ korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego, są̨ nieodpł Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie przez Klienta z Profesus umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta Klienta, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Po zarejestrowaniu się̨ w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa się̨ przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym albo zmienionych następnie za pomocą̨ ustawień́ konta Klienta.
- Konto utworzone w wyniku rejestracji prowadzone jest dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować́ z prowadzenia konta w Sklepie Internetowym i zażądać́ jego usunięcia w każdym czasie. Z tytułu rezygnacji i usunięcia konta nie są̨ pobierane jakiekolwiek opł
- W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu Internetowego należy skontaktować́ się̨ telefonicznie bądź́ e-mailowo z Profesus. Dyspozycja usunięcia konta jest przyjmowania do realizacji po potwierdzeniu, czy osoba występująca z żądaniem jest posiadaczem tego konta. Usuniecie konta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie przez Klienta umowy z Profesus o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie konta Klienta.
- Profesus jest uprawniony do zablokowania konta Klienta w przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Profesus jest także uprawniony do zablokowania konta Klienta z ważnych powodów, którymi są̨:
- naruszenie przez Klienta przy korzystaniu ze Sklepu Internetowego powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich (w tym w szczególności praw na dobrach niematerialnych), dóbr osobistych osób trzecich lub zasad współżycia społecznego;
- inne powtarzające się̨ (co najmniej dwukrotne) naruszenie przez Klienta postanowień́ niniejszego regulaminu;
- powtarzające się̨ (co najmniej dwukrotne) zamówienie przez Klienta produktów płatnych podczas odbioru przedmiotu zamówienia z podaniem nieprawdziwych danych adresowych, uniemożliwiających odszukanie adresata;
- O zamiarze zablokowania konta Klienta, Klient zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany w Sklepie Internetowym. Zablokowanie konta, oznacza rozwiązanie umowy z Klientem o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym.
- W przypadku zablokowania konta Klienta niezrealizowane zamówienia złożone przez tego Klienta zostają̨ Anulowanie następuje w ciągu 1 dnia od zablokowania konta. W takim wypadku, jeżeli zapłata za zamówienie została już̇ dokonana, Profesus zwróci Klientowi całość́ zapłaconej kwoty. Zwrot nastąpi niezwłocznie.
- Od decyzji o zablokowaniu Konta przysługuje Klientowi wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i musi być́ wysłany na adres siedziby Profesus. Decyzja wydana po ponownym rozpoznaniu sprawy jest ostateczna.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Logowanie do Sklepu Internetowego odbywa się̨ poprzez wpisanie w formularzu logowania adresu e-mail oraz hasła podanych przy rejestracji konta Klienta. Dane podane przy rejestracji konta mogą̨ zostać́ zmienione po zalogowaniu się̨ na konto Klienta.
- Wraz z zarejestrowaniem się̨ w Sklepie Internetowym tworzony jest profil publiczny Klienta. W profilu publicznym Klienta dla każdego użytkownika Sklepu Internetowego widoczny jest – w zależności od danych podanych podczas rejestracji – nick Klienta lub jego imię̨ i nazwisko. Klient może udostępnić́ w profilu publicznym również̇ swój adres poczty elektronicznej.
- Dane udostępnione w profilu publicznym dostępne są̨ dla wszystkich użytkowników Sklepu Internetowego. Zamieszczając wszelkie dane w koncie Klienta, Klient oświadcza, że władny jest do posługiwania się̨ powyższymi danymi, w tym do decydowania o udostepnieniu ich nieograniczonemu kręgowi osób.
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność́ za swoje czynności wykonane w Sklepie Internetowym.
- Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego konta w Sklepie Internetowym; hasło stanowi informację poufną do wyłącznej wiadomości Klienta.
INFORMACJE O PRODUKTACH
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu Internetowego nie stanowią̨ zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Ceny produktów wskazanych na stronach internetowych Sklepu Internetowego:
- zawierają̨ podatek VAT i podawane są̨ w złotych;
- nie zawierają̨ kosztów dostawy; koszty dostawy zależą̨ od sposobu dostarczenia produktu do Klienta, od wartości oraz wielkości zamówienia i podawane są̨ przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Klienta;
- Całkowity koszt zamówienia (tj. cena produktów wraz z kosztami dostawy) wskazany jest w Koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
- Profesus zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
- Profesus może przeprowadzać́ akcje promocyjne oraz wyprzedaże na odrębnie określonych zasadach.
WARUNKI SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Klient może składać́ zamówienia na produkty dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę̨, z zastrzeżeniem zakazów lub ograniczeń́ handlu wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- W celu złożenia zamówienia należy:
- zalogować́ się̨ do Sklepu Internetowego lub skorzystać́ z możliwość́ złożenia zamówienia bez rejestracji;
- wybrać́ produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć́ przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- wybrać́ sposób dostawy (sposób dostarczenia produktu lub równoznaczny);
- w przypadku zamówienia z dostawą (wysyłka) – wpisać́ dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić́ dostawa produktu, a także podać́ numer telefonu do kontaktu w sprawie odbioru;
- wpisać́ dane do faktury, jeśli są̨ inne niż̇ dane do odbioru zamówienia (jeżeli Klientowi ma zostać́ wystawiona faktura VAT);
- wybrać́ formę̨ płatności;
- kliknąć́ przycisk „Zamawiam i płacę” albo równoznaczny– w zależności od wyboru formy płatności; w przypadku złożenia zamówienia bez rejestracji możliwe jest tylko klikniecie przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Podczas składania zamówienia Klient może wyrazić́ zgodę̨ na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Faktury wysyłane będą̨ na adres e-mail wskazany w koncie Klienta lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji. Jeśli Klient nie wyrazi zgody na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną, faktury będą̨ wysyłane w formie tradycyjnej, tj. papierowej wraz z zamówieniem.
- Jeżeli przedmiotem zamówienia jest produkt dostępny wyłącznie w formie elektronicznej, przedmiot zamówienia zostaje zapisany na koncie Klienta w ramach Sklepu Internetowego. Klient po zalogowaniu do Sklepu Internetowego może pobrać́ go na swoje urządzenie końcowe lub otrzymać pocztą e-mail.
- Profesus nie prowadzi w Sklepie Internetowym sprzedaży Profesus uprawniony jest do wprowadzenia maksymalnej liczby sztuk określonego produktu lub kategorii produktów, objętej jednym zamówieniem. Informacje o ograniczeniach dotyczących maksymalnej liczby sztuk określonego produktu lub kategorii produktów, objętej jednym zamówieniem, dostępne są̨ w Sklepie Internetowym.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Profesus oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego produktu. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Profesus niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.
- Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Koncie Klienta lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Profesus zamówienia złożonego przez Klienta.
- Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość́ elektroniczna z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Profesus o przyjęciu oferty.
- Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem a Profesus do zawarcia umowy dotyczącej tego zamówienia. Profesus ma 7 dni na potwierdzenie przyjęcia zamówienia Klienta (licząc od dnia potwierdzenia przez Profesus otrzymania zamówienia). W przypadku, w którym Profesus nie potwierdzi w powyższym terminie przyjęcia zamówienia do realizacji, umowa pomiędzy Klientem a Profesus nie zostaje zawarta, a wszelkie uiszczone płatności za nieprzyjęte zamówienie zostaną̨ niezwłocznie zwrócone Klientowi.
- Umowa zawarta pomiędzy Konsumentem a Profesus dotycząca zakupu danego produktu ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem produktów w Sklepie Internetowym jest adres dostawy wskazany przez Konsumenta.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności za zamówienie z góry, Klient jest obowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż̇ w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia przez zamówienia do realizacji. W związku z brakiem płatności za zamówienie do Klienta wysyłana jest na adres e-mail komunikacja dotycząca braku płatności i ilości dni pozostałych do opłacenia zamówienia. Zamówienie nie opłacone w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zostanie automatycznie anulowane a Profesus jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
- Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego (aktualnego) i dokładnego adresu, pod który ma być́ dostarczony przedmiot zamówienia (w przypadku zamówienia z wysyłką). W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Profesus nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia, jeżeli z powyższego powodu pomimo dochowania przez Profesus i firmę̨ doręczającą przedmiot zamówienia należytej staranności dostarczenie przedmiotu zamówienia lub dostarczenie go w terminie okaże się̨ niemożl
FORMY PŁATNOŚCI I ROZPOCZĘCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Zamówienia złożone w Sklepie Internetowym mogą̨ być́ opłacone:
- z góry (przed odbiorem przedmiotu zamówienia) – opcja dostępna dla Klientów zarejestrowanych i niezarejestrowanych.
- Klient nie ma możliwości dokonania zapłaty za cześć́ zamówienia z góry, a za cześć́ zamówienia przy odbiorze. W przypadku niektórych produktów (np. kursów/szkoleń/zajęć indywidualnych) klient jest zobowiązany wpłacić bezzwrotne wpisowe, a w dalszej kolejności uiścić całościową kwotę za kurs/szkolenie/zajęcia indywidualne.
- Dostępne formy płatności zależne są̨ od tego, czy zamówienie jest opłacane z góry czy z dołu jak również̇ są̨ uzależnione od sposobu dostarczenia przedmiotu zamówienia. Forma płatności może być́ ponadto uzależniona od rodzaju produktu i wartości zamówienia.
- Klient niezarejestrowany nie może złożyć́ zamówienia z dostawą poza terytorium Polski. Ponadto Klient niezarejestrowany może dokonać́ płatności za zamówienie wyłącznie z góry.
- Gdy przedmiot zamówienia ma być́ dostarczony poza terytorium Polski, możliwa jest płatność́ za zamówienie wyłącznie z góry.
- Płatności z góry mogą̨ być́ uiszczane: przelewem bankowym, jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Profesus.
- Płatności przy odbiorze mogą̨ być́ uiszczane: gotówką – w zależności od doręczycielą (w przypadku niektórych doręczycieli akceptowane są̨ również̇ karty płatnicze).
- W przypadku płatności z góry, realizacja zamówienia rozpocznie się̨ po otrzymaniu przez Profesus pełnej płatności lub – w wypadku płatności obsługiwanych przez Podmiot realizujący płatności – po potwierdzeniu przez taki podmiot poprawnego wykonania pełnej płatności.
- W przypadku płatności przy odbiorze, realizacja zamówienia rozpocznie się̨ po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia w Sklepie Internetowym.
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Profesus zamieszcza na stronie internetowej Sklepu Internetowego przedstawiającej dany produkt informację o liczbie dni roboczych (tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia. Powyższa informacja to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania przedmiotu zamówienia do Klienta za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej lub poczty e-mail. Czas realizacji zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych produktów. Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od dostępności danego produktu.
- Na terytorium Polski przedmiot zamówienia może być́ dostarczony – według wyboru Klienta – za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej pod wskazany przez Klienta adres lub niektóre produkty mogą zostać przesłane za pośrednictwem poczty e-mail.
- Poza terytorium Polski przedmiot zamówienia jest dostarczany – według wyboru Klienta – za pośrednictwem Poczty Polskiej albo firmy kurierskiej pod wskazany przez Klienta adres lub niektóre produkty mogą zostać przesłane za pośrednictwem poczty e-mail.
- W związku z realizacją zamówienia do Klienta może być wysyłana na adres e-mail komunikacja dotycząca bieżącego przebiegu składania i realizacji zamówienia (status zamówienia).W ramach tej komunikacji Profesus może wysyłać́ informację o nieukończonym zamówieniu oraz – po zrealizowaniu zamówienia – Profesus może wysłać do Klienta podziękowania z prośbą o wyrażenie swojej opinii (recenzji) dotyczącej zamówienia. Wyrażenie takiej opinii (recenzji) przez Klienta jest dobrowolne.
RĘKOJMIA I REKLAMACJE Z TYTUŁU RĘKOJMI
- Profesus jest zobowiązany do dostarczenia Konsumentom produktu bez wad fizycznych i prawnych. Jakiekolwiek postanowienie niniejszego tytułu nie wyłączają̨ ani nie ograniczają̨ uprawnień́ Klientów, nabywających produkty jako Konsumenci.
- Profesus w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych ustosunkuje się̨ do reklamacji Klienta z tytułu rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postep
- Reklamacja z tytułu rękojmi powinna zawierać́ dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię̨ i nazwisko lub pełna nazwa, dane kontaktowe) jak również̇ wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść́ zadania. W celu rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi, Klient powinien dostarczyć́ reklamowany produkt lub produkty do siedziby firmy i opisem reklamacji w sposób określony poniżej:
- w przypadku gdy produkt był dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej, reklamację z tytułu rękojmi (tj. reklamowany produkt, i opis reklamacji) należy odesłać́ na adres siedziby firmy (rekomendujemy wysyłkę̨ za pośrednictwem Poczty Polskiej listem poleconym lub paczką ekonomiczną).
- w przypadku, gdy produkt odebrany został w siedzibie firmy, reklamacje należy składać́ w siedzibie firmy.
- Klient nabywający produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością̨ zawodową lub gospodarczą (Klient niebędący Konsumentem) ma prawo złożyć́ reklamację, przy czym odpowiedzialność́ Profesus z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się̨ do uprawnienia Klienta do zadania usunięcia wady. W takim przypadku Profesus wedle swego wyboru niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę̨ Profesus może również̇ odstąpić́ od umowy zwracając takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem cenę̨ zapłaconą za produkt dotknięty wadą fizyczną. W pozostałym zakresie odpowiedzialność́ Profesus z tytułu rękojmi za wady produktu w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami jest wyłączona.
- Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie odpowiedzialność́ Profesus za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami ogranicza się̨ do kwoty, jaką taki Klient zapłacił Profesus za nabycie danego produktu.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument może odstąpić́ od umowy sprzedaży produktu zakupionego w Sklepie Internetowym w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych dla produktów oznaczonych znaczkiem „gwarancja satysfakcji” i 14 (czternastu) dni kalendarzowych dla pozostałych produktów bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się̨:
- dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę̨ trzecią inną niż̇ przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele rzeczy, które są̨ dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta):
- świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę̨ za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę̨ utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić́ ze względu na ochronę̨ zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są̨ nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- dostarczanie treści cyfrowych, które nie są̨ zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się̨ za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę̨ o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Konsument, który chce skorzystać́ z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować́ Profesus o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Konsument może również̇ skorzystać́ z ustawowego wzoru formularza odstąpienia od umowy. Aby zachować́ termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Profesus zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta należność́ (w tym koszty dostarczenia produktu Konsumentowi).
- Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Ponadto jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia produktu inny niż̇ najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Profesus, Profesus nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Konsument ponosi odpowiedzialność́ za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Konsument, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić́ produkt Profesus, niezwłocznie, jednak nie później niż̇ 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu na adres siedziby firmy przed jego upł
- W zakresie wykonywania przez Klientów uprawnienia do odstąpienia od umowy zawartej na odległość́ Profesus informuje, że koszty zwrotu produktu ponosi Klient.
ZWROT NALEŻNOŚCI KLIENTOM
- Profesus dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż̇ w ciągu 14 dni w przypadku:
- anulowania zamówienia lub części zamówienia (w takim przypadku zwrotowi podlega odpowiednia cześć́ ceny) opłaconego z góry przed jego realizacją;
- zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia, które zostało dostarczone za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej;
- uznania reklamacji i braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny;
- W przypadku odstąpienia od umowy, Profesus zwraca Konsumentowi płatność́ niezwłocznie, nie później niż̇ w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpienia od umowy. Jednakże Profesus może wstrzymać́ się̨ ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Profesus dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się̨ na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się̨ dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot pieniędzy może być́ dokonany na rachunek Klienta w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą Klienta – jeśli zamówienie było opłacone z góry bądź przy odbiorze.
- Profesus nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli pomimo zachowania przez Profesus należytej staranności, w tym skierowania do Klienta na podany przez niego adres-mailowy wezwania do przesłania Profesus numeru rachunku Klienta, Klient nie prześle takiego numeru rachunku lub gdy odpowiedź nie będzie zawierać́ danych umożliwiających dokonanie zwrotu.
- Profesus nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli są̨ one wynikiem podania przez Klienta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku uniemożliwiających pomimo zachowania należytej staranności przy prawidłowej realizacji płatności.
- W przypadku, gdy Klient dokonał płatności za zamówienie z nienależącego do niego rachunku bankowego/rachunku w SKOK lub karty płatniczej, zwrot nastąpi bezpośrednio na rzecz posiadacza tego rachunku bankowego/rachunku w SKOK, karty płatniczej, przy użyciu których nastąpiła płatność́ na rzecz Profesus zgodnie z zasadami opisanymi powyżej (ust. 3).
DANE OSOBOWE
- Dane osobowe podawane przez Klientów w Sklepie Internetowym (w tym w procesie rejestracji konta, w procesie składania zamówienia bez rejestracji w Sklepie Internetowym, w procesie korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym), przetwarzane są̨ przez Aleksandrę Lato prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Profesus dr Aleksandra Lato. Szkoła Liderów dla dzieci i młodzieży, ul. Stefana Czarnieckiego 4, 20 – 820 Lublin, NIP 7122673643, REGON 061629093.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonywania zakupów oraz korzystania z tych usług świadczonych drogą elektroniczną, które wymagają̨ podania danych osobowych.
- Profesus przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie Internetowym, a w przypadku wyrażenia przez Klienta zgody, również̇ w celu świadczenia usługi newslettera.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięc Dane osobowe mogą̨ być́ poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się̨ na konto Klienta.
- Udostepnienie przez Klienta danych osobowych w profilu publicznym Klienta, oznacza wyrażenie zgody na udostepnienie tych danych nieograniczonemu kręgowi osób.
- Klient podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są̨ jego danymi.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują̨ się̨ na stronie internetowej Sklepu Internetowego poświęconej polityce prywatności oraz w zamieszczonej na stronie internetowej Sklepu klauzuli RODO.
NEWSLETTER
- Klient może wyrazić́ zgodę̨ na zamówienie usługi newslettera (subskrypcja).
- Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail biuletynu informacyjnego oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) Profesus (w tym treści dotyczące produktów Profesus oraz Promocji).
- Subskrypcja newslettera może być dokonana poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w terminie późniejszym.
- Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera świadczona jest przez czas nieoznaczony i Klient może z niej zrezygnować́ w każdym czasie.
- Klient może w dowolnym momencie zrezygnować́ z subskrypcji newslettera samodzielnie, poprzez odznaczenie stosownego pola w zakładce Konto Klienta.
REKLAMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA SKLEPU INTERNETOWEGO PROFESUS
- Z zastrzeżeniem postanowień́ dotyczących reklamacji produktów, wszelkie reklamacje, w tym reklamacje dotyczące działania Sklepu Internetowego lub dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, mogą̨ być́ zgłaszane do Profesus:
- pisemnie na adres siedziby firmy (z zalecanym dopiskiem „Reklamacja”, przy czym dopisek ten nie jest obowiązkowy),
- za pośrednictwem e-maila na adres: [email protected] z zalecanym tematem wiadomości: „Reklamacja”, przy czym powyższy temat wiadomości nie jest obowiązkowy);
- Reklamacja powinna zawierać́ dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię̨ i nazwisko lub pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail) jak również̇ wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść́ żądania.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób odpowiadający sposobowi przesłania reklamacji, tj. listem poleconym na podany w reklamacji adres albo za pomocą̨ wiadomości e-mail, na adres e-mailowy podany w reklamacji lub z którego została przesłana reklamacja, w terminie do 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, chyba, że niniejszy regulamin lub też bezwzględnie obowiązujący przepis prawa przewiduje krótszy termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację.
- Skorzystanie przez Klienta z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Konsument może uzyskać́ bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień́ oraz w sprawie sporu miedzy nim, a Profesus, miedzy innymi zwracając się̨ do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań́ statutowych należy ochrona konsumentów.
Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są̨ również̇ na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl) w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą̨ unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę̨ internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległoścí umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Ewentualne spory powstałe miedzy Klientem niebędącym Konsumentem a Profesus, rozstrzygane będą̨ przez sad miejscowo właściwy dla siedziby firmy Profesus.
Profesus dokłada wszelkich starań́, by świadczone usługi w ramach Sklepu Internetowego były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu Internetowego w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością̨ modernizacji lub rozbudowy Sklepu Internetowego. Profesus dołoży starań́, aby ewentualne zawieszenie dostępności Sklepu Internetowego było dokonywane w godzinach nocnych.
Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Klientem a Profesus, której przedmiotem są̨ usługi świadczone w ramach Sklepu Internetowego na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie.
Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu Internetowego używane są̨ w celach identyfikacyjnych i mogą̨ być́ chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. – o prawie autorskim i prawach pokrewnych lub innych przepisów prawa.
W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Sklep Internetowy korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są̨ odczytywane przy każdorazowym połączeniu się̨ przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies).
Klient możne w dowolnym momencie określić́ warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Sklep Internetowy do plików cookies za pomocą̨ ustawień́ swojej przeglądarki internetowej, w tym zmienić́ ustawienia przeglądarka, tak aby nie akceptowała ona takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Należy jednak pamiętać́, iż̇ nieakceptowanie plików cookies może spowodować́ utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego.
Korzystanie przez Klienta z przeglądarki, której ustawienia zezwalają̨ na zapisywanie plików cookies na urządzeniu Klienta, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym urządzeniu Klienta.
Językiem umów zawieranych z Profesus jest język polski.
Profesus zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:
konieczność́ dostosowania regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na niniejszy regulaminu i skutkujących koniecznością̨ zmodyfikowania regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
konieczność́ dostosowania regulaminu do zaleceń́, nakazów, orzeczeń́, postanowień́, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu Internetowego;
zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
konieczność́ usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w regulaminie;
zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w regulaminie;
przeciwdziałanie nadużyciom;
poprawa obsługi Klientów;
zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Zmieniony regulamin zostanie udostępniony w Sklepie Internetowym (w tym również̇ do pobrania w formacie PDF). O zmianie regulamin Profesus poinformuje poprzez komunikat w Sklepie Internetowym oraz poprzez przesłanie zarejestrowanym Klientom na adres e-mail przypisany do ich konta powiadomienia o zmianie regulaminu (wraz z załączonym regulaminem w formacie PDF).
Zmieniony regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie wypowie umowy o prowadzenie konta w Sklepie Internetowym przed datą wejścia w życie zmienionego regulaminu.
Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu będzie wynosić́ co najmniej 7 dni od daty powiadomienia o zmianie regulaminu.
Zmiana regulaminu nie będzie mieć́ wpływu na zamówienia złożone przed taką zmianą, które są̨ realizowane na zasadach dotychczasowych.
Treść́ niniejszego regulaminu jest udostępniona do nieodpłatnego pobrania i zapisania przez każdą̨ zainteresowaną osobę̨ w wersji elektronicznej na stronie internetowej.