Zrealizowane wydarzenia i szkolenia

Polskie Radio Lublin

Rozmowa na temat technik szybkiego uczenia się i zapamiętywania (mnemotechnik). Mowa była o treningu umiejętności poznawczych, fitnessie mózgu i  neurodydaktyce.

Warsztaty komunikacji

grupa_ludzi

Warsztaty komunikacji to pozytywna energia i wspaniała atmosfera w grupie życzliwych sobie studentów! Przyjemna praca z sympatycznymi ludźmi.

Zajęcia odbywały się na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej.

Warsztaty kreatywności dla nauczycieli szkół średnich

Schematy poznawcze czasami mogą blokować przed podjęciem działania i powodować uczucie stresu. Ludzie dysponują schematami wartościowania, wyjaśniania, czy przeżywania. Schematy wartościowania aktywizowane są w celu sformułowania oceny nowych treści odnoszonych do własnych przekonań i oczekiwań.

Schematy wyjaśniania stosowane są w celu zrozumienia nowych treści i ich zależności, relacji z innymi wydarzeniami, które włączane są w zakres ogólnej wiedzy odbiorcy. Schematy przeżywania odnoszą się do emocjonalnej sfery odbiorcy, umożliwiają odniesienie się do wewnętrznych doświadczeń.  Ludzie stosują schematy w celu wyrobienia sobie opinii w danej sprawie, własnego światopoglądu.

Czy schematy poznawcze wspierają czy blokują krytyczne i analityczne myślenie? Na to i wiele innych pytań uczestnicy znaleźli odpowiedź na warsztatach kreatywnego myślenia..

wreczanie_nagrod

Indywidualne zajęcia edukacyjne z dziećmi i młodzieżą

sowa

Mam głębokie wewnętrzne odczucie, że człowieka się buduje… Młody człowiek jest jak tabula rasa, tablica, książka, którą zapisują nowe doświadczenia życiowe i wiedza. Ważne jest, aby wyznaczyć kierunek drogi, którą ma dane dziecko iść, zgodnie z jego zainteresowaniami i predyspozycjami. A potem przyjemnie jest czytać książkę, do napisania której zainspirowaliśmy autora – dlatego kocham pracę w roli indywidualnego opiekuna edukacyjnego.

„W ludziach więcej rzeczy zasługuje na podziw, niż na pogardę” A. Camus

Warsztaty trenerskie, czyli jak efektywnie szkolić w zakresie umiejętności miękkich?

studentka

Duże szkolenie, w czasie którego uczestnicy przeszli przez trening umiejętności psychospołecznych i komunikacji interpersonalnej. Każdy uczestnik miał okazję stworzyć własną macierz kompetencji w zakresie doświadczenia zawodowego, wykształcenia, umiejętności specjalnych, indywidualnych zainteresowań. Dużo wniosków i autorefleksji na podstawie ćwiczeń praktycznych!

tablica_z_kartkami

Kreatywne techniki sprzedaży

Drzwiami w twarz

Zwraca się żona do męża: „Kochanie, czy możesz złożyć szafę do garderoby?” Na co mąż odpowiada: „Daj mi spokój, nie mam czasu na takie zabawy”. Na co żona odpowiada: „A możesz mi chociaż zawiesić lustro w przedpokoju”? Mąż wstaje z fotela z pytaniem, "gdzie jest to lustro, daj, to zawieszę” Żona osiągnęła swój cel, bo w rzeczywistości nie chciała mieć nowej szafy w garderobie, zależało jej tylko na zawieszeniu lustra w korytarzu. Jest to technika wpływu „drzwiami w twarz”, czyli od większej do mniejszej prośby.

Stopa w drzwiach

Sprzedawca do klienta: Może kupi pan urządzenie masujące do twarzy za 1000 zł? Klient: nie dziękuję, to jest za drogie dla mnie. To może krem do twarzy za 35 zł? Klient: Ok. Poproszę. To może jeszcze serum pod oczy, wygładza zmarszczki i świetnie uzupełnia działanie kremu… Klient: Ok. Poproszę. Są tutaj dwie techniki sprzedaży: „drzwiami w twarz” i „stopa w drzwiach”

Warsztaty z rozwoju osobistego

Każdy kawałek ciastka symbolizuje jakąś ważną osobę w Waszym życiu, która wywarła na Was wpływ. Im większe znaczenie miała ta osoba dla Was, tym większy kawałek ciastka należy jej wyciąć.

Tort autorytetów – czy we współczesnej kulturze obserwuje się kryzys autorytetów? Być może ludzie bywają zagubieni, ale jak popracują nad hierarchią wartości i ustalą swoje własne autorytety nabierają sił i moc przenoszenia gór.

ciastka

Indywidualne zajęcia edukacyjne z dziećmi i młodzieżą

Na zajęciach indywidualnych z dziećmi i młodzieżą szkolną pracuję nad mocnymi i słabymi stronami każdego ucznia. Stosuję zadania związane z kształceniem umiejętności poznawczych, myślenia abstrakcyjnego, wnioskowania (umiejętność myślenia dedukcyjnego i indukcyjnego), syntetyzowania treści, myślenia metaforycznego, skutecznego wypowiadania się i pisania. Pracuję nad koncentracją uwagi, efektywnością uczenia się – chodzi o to, by dać uczniom narzędzia, dzięki którym mogą w krótkim czasie przyswoić dużą część wiedzy przy wykorzystaniu map myśli, diagramów graficznych, fiszek, mnemotechnik i wielu innych… Wspieram automotywacje i pomagam w ustaleniu celów, po to, by ukierunkować swoich podopiecznych w dalszej pracy związanej z uczeniem się i planowaniem  przyszłości.

Moi zdolni uczniowie chętnie pracują na wartościach! Zobaczcie sami!

Warsztaty z mowy ciała

dwie _kobiety_wzrocone_do_siebie_tylem

Studentka nr 1

Skrzyżowane ręce – zamknięta mowa ciała

Brwi zsunięte do środka, wąskie usta – złość na twarzy

Studentka nr 2

Ręce w kieszeniach- może to być nieświadoma próba zademonstrowania swojej ważności w sprawach nie całkiem zrozumiałych dla studentki 1

Pochylenie do przodu w kierunku studentki nr 1-oczekiwanie na rozmowę ze studentką nr 1

Skrzyżowanie rąk i odwrócenie się plecami w stosunku do rozmówcy sugeruje, że studentka „ma focha” i  nie chce rozmawiać ze studentką 2. Złość na twarzy może oznaczać, że studentka 1 chciałaby, aby studentka 2 domyśliła się, dlaczego studentka 1 się złości i nie chce rozmawiać.

Studentka nr 2 może ocenić studentkę 1 jako zadufaną w sobie i zamkniętą na poprawę relacji.

Warsztaty mnemotechnik i szybkiego uczenia się

Na warsztatach z technik szybkiego zapamiętywania tworzymy akronimy, czyli skrótowce.

 

  • Jest to metoda szybkiego zapamiętywania, która polega na tworzeniu nowych słów lub wyrażeń z pierwszych liter lub zgłosek innych wyrazów. Pozwala szybko zapamiętać np. plan wypowiedzi ustanej lub klasyfikację pojęć.
  •  Metoda pierwszych liter: polega na stworzeniu zdania, w którym pierwsze litery mają inne, określone znaczenie. Np. KALUMNIA (synonim oszczerstwa lub fałszywego, bezpodstawnego i złośliwego oskarżenia

Kot Agnieszki Lubi Uciekać Miauczeń Na Iglaku Aliny

profesor_przy_tablicy

Warsztaty z technik szybkiego uczenia się wykorzystywanych w sprzedaży

kobieta_z_komputerem

Co zrobić, by zakuć i nie zapomnieć, czyli słów kilka o transferze informacji do pamięci długotrwałej.

Jak się uczyć, by dany materiał został w głowie przez długi czas, nawet przez kilka lat?

Co zrobić, by klient przywiązał się do danego produktu?

Materiał należy powtarzać już po 10 minutach, maksymalnie po 20-30 minutach od momentu nauczenia się.

  •  6 powtórek potrzeba do przeniesienia danych do pamięci długotrwałej, z których pierwsza powinna mieć miejsce po 24 godzinach (oprócz powtórki 0-20 min od rozpoczęcia nauki), szósta zaś nie wcześniej niż po trzech dniach nauki!
  • Uczymy się maksymalnie przez pół godziny, po co najmniej pięciominutowej (maksymalnie półgodzinnej) przerwie powtarzamy zapamiętany materiał. Po 24 godzinach ponownie wszystko powtarzamy.

  • Dla pełnego transferu do pamięci długotrwałej niezbędne jest jeszcze pięciokrotne powtórzenie zapamiętywanego materiału, tak, by pomiędzy powtórkami była co najmniej trzydniowa przerwa.

    Niniejsza wiedza nt. działania struktur poznawczych i przechowywania informacji w pamięci długotrwałej wykorzystywana jest w sprzedaży. Służy do tzw. kontynuacji w sprzedaży. W sprzedaży bardzo ważne jest przypomnienie klientowi o produkcie w ciągu 24 godzin! Nie dalej niż w ciągu 3 dni od pierwszego spotkania się klienta z produktem!

 

„Warsztaty kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania”

prezentacja

 

Nauka wcale nie musi być nudna i wyczerpująca! Wystarczy poprzez zabawę pokazać uczniom, jak można szybko i efektywnie się uczyć! Na warsztatach kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania nauczyciele poznali metodą haków pamięciowych, która pomaga uczniom w szybkim zapamiętywaniu materiału z lekcji z każdego przedmiotu! Dowiedzieli się, w jaki sposób można ćwiczyć umiejętność kojarzenia, która jest konieczna w procesie efektywnego uczenia się. Aktywnie uczestniczyli w ćwiczeniach grupowych polegających na tworzeniu asocjacji, za co bardzo dziękuję!

kolorowanki

Zajęcia indywidualne z uczniami – ćwiczenia rozwijające myślenie przestrzenne

Myślenie przestrzenne można ćwiczyć wykorzystując klocki. Jest to fajna zabawa, która pozwala z różnych perspektyw i w różnych przekrojach zobaczyć budowle z klocków!

dzieciece_biurko

Festiwal Nauki

Cieszę się, że mogłam poznać i wymienić się doświadczeniami z Paniami Dyrektorkami Szkoły Montessorii. W procesie edukacji ważne jest, aby uczniowie samodzielnie mogli dojść do wniosków na podstawie danego materiału, by ani nauczyciel, ani rodzice nie podawali podopiecznym gotowych rozwiązań. Ważne jest także, by dzieci uczyły się przez działanie, a nie tylko przez to, co czytają. W końcu najlepiej pamiętamy to, co sami zrobiliśmy, bo aż w 90%!

Warsztaty komunikacji niewerbalnej, czyli jak wykryć kłamstwo na podstawie analizy mowy ciała? Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej. Festiwal Nauki w Lublinie

Jeden z uczniów zadał mi pytanie: „Czy będzie pani uczyć nas, jak kłamać?” Nie, nie uczę jak kłamać, ale jak nie ulegać oszustwom. Uważam, że w kulturze konsumpcjonizmu i globalnego marketingu ważne jest, by dzieci i młodzież potrafiły rozpoznać oznaki kłamstwa oraz zweryfikować fałszywe informacje. Dlatego też uważam, że trzeba im pokazać, jak rozpoznawać objawy stresu u rozmówcy, kontrolowaną mowę ciała i kłamstwo.

Trening kreatywnego i twórczego myślenia, czyli fitness mózgu dla każdego…

Czy wiecie, że kiedyś naukowcy myśleli, że nasz mózg rozwija się do 18 roku życia? Dzisiaj już wiemy, że nowe połączenia neuronalne w  mózgu powstają lub zanikają w każdym wieku! Dlatego zarówno w wieku 8, jak i 80 lat dobrze jest ćwiczyć nasz mózg! Polecam ćwiczenia rozwijające myślenie analityczne, syntetyczne, dedukcję i myślenie abstrakcyjne, oraz wybrane gry i zabawy edukacyjne, które kształcą i wpływają na tworzenie się nowych synaps w mózgu!

„Nie idź tam, gdzie może prowadzić ścieżka, zamiast tego idź tam, gdzie nie ma ścieżki i zostaw za sobą ślad” Ralph Waldo Emerson

Warsztaty komunikacji on-line

W miłej i ciepłej atmosferze można przeprowadzić nawet zajęcia warsztatowe on-line!

Czy zastanawialiście się, jak przełamać swoje własne opory i bariery, by odważnie wyrażać swoje opinie i przekonania, by zdobywać ludzkie serca? WSZYSTKO JEST MOŻLIWE, TYLKO TRZEBA MIEĆ METODĘ!

“Jakże nudne i monotonne byłyby odgłosy lasu, gdyby prawo do śpiewania miało tylko dziesięć najzdolniejszych ptaków.”

Arnold Bennett

Zajęcia na studiach podyplomowych z etyki

sala_wykladowa

 

„Siła moralna bardziej niż liczba decyduje o zwycięstwie” – Napoléon Bonaparte

Czasami warto się zastanowić, w jaki sposób wielcy ludzie osiągnęli sukces, i jaką rolę w ich życiu odegrała etyka?

szkolenie

Jak radzić sobie z gniewem innych ludzi?

Szkolenie nt. rozwiązywania konfliktów

Konfliktów nie można zlikwidować, a marzenie o bezkonfliktowym społeczeństwie jest destrukcyjną mrzonką. Należy się uczyć, jak sobie radzić z konfliktami.

Daniel Dana, Rozwiązywanie konfliktów, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1993

Kolejny egzamin sprawdzający umiejętności trenerskie przyszłych szkoleniowców…

Ja się nie stresuję.., bo mam przywilej stać po drugiej stronie barykady…

Ale i tak wszyscy zdali! GRATULACJE!

Szkolenie z mikroekspresji twarzy i komunikacji niewerbalnej, czyli jak rozpoznać, co czuje Twój rozmówca? W jaki sposób odczytać emocje z mimiki twarzy?

 „Jeśli chcesz zrozumieć życie, to przestań wierzyć w to, co mówią i piszą, a zacznij obserwować i czuć.”

Antoni Czechow

szkolenie_mimika_twarzy

Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu

Zajęcia na studiach podyplomowych z etyki.

 

Pracujemy na wartościach, po to, by ustalić priorytety w naszym życiu i cele podejmowanych działań.

„Podstawową i najważniejszą funkcją kultury jest budowanie wartości, ustalanie ich hierarchii, to znaczy świadomy, moralny ich wybór ze wszystkimi konsekwencjami”. Zbigniew Herbert

 

„Siła moralna bardziej niż liczba decyduje o zwycięstwie” – Napoléon Bonaparte

Czasami warto się zastanowić, w jaki sposób wielcy ludzie osiągnęli sukces, i jaką rolę w ich życiu odegrała etyka?

Warsztaty z psychologii wpływu…

„Ilekroć znajdziesz się po stronie większości zastanów się przez chwilę” – Mark Twain

Dlaczego Sokrates był przeciwny demokracji? Bo uważał, że wcale większość nie musi mieć racji…

Niniejszą myśl współcześnie w nieco innym wydaniu przedstawia Robert Cialdini w postaci społecznego dowodu słuszności, jako jedną z reguł wywierania wpływu…

Kongres Kobiet Biznesu, Warszawa 2017

 

 

Współpraca z tak wspaniałym zespołem ludzi biznesu i sukcesu jest prawdziwą przyjemnością i dużą satysfakcją.

Pozdrawiam Was gorąco, Kochani!

 

 

 

Moi wspaniali studenci…

Praca z taką grupą to sama przyjemność, dziękuję

Zajęcia na uniwersytecie

 

Moi studenci…

Praca nauczyciela daje dużo satysfakcji, gdy uczniowie są zadowoleni…

Warsztat kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania, czyli słów kilka o mnemotechnikach..

 

Czy wiecie, co zrobić, żeby w krótkim czasie nauczyć się dużej partii materiału? Czy potraficie zastosować wybrane mnemotechniki do nauczenia się konkretnego materiału w dowolnej dziedzinie? Czy wiecie, jak i kiedy powtarzać materiał? Czy wiecie, jak uczy się mózg?

Te i wiele innych zagadnień omawialiśmy w trakcie warsztatu kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania!

„Wystarczy zwrócić uwagę na człowieka, by stał się pociągający i na swój sposób piękny…” Zofia Nałkowska

Masa wiedzy, wspaniali wykładowcy i wspaniała ekipa! Warto było jechać na szkolenie do Ożarowa Mazowieckiego! Dziękuję Wam Kochani za wspólnie wspaniale spędzony czas!